пн-пт 11.00-20.00, сб-нд 11.00-18.00

IGames: на шляху від маленької ферми до великого маєтку

Пропонуємо до вашої уваги третю частину нашого огляду українського настільного ігробуду!

(Перша частина)

(Друга частина)

   

логотип видавництва IGames

Хмельницьке видавництво IGames є одним із піонерів українського настільного ігробуду. Дебютувала компанія у 2011 році грою власної розробки Весела Ферма і локалізацією польської гри К2.

 

Зображення гри Моя Весела Ферма


Фермерсько-економічна гра Весела Ферма  – сімейна настільна гра, з досить оригінальною ігровою механікою і просто вбивчим на момент виходу співвідношенням ціна/якість - швидко завоювала популярність на українському настільному ринку. У грі були всі складові успіху - популярна тематика, відносно прості правила (зрозумілі дітям молодших класів), ігровий процес (цікавий батькам) і низька ціна. 
Гравці отримували під своє управління невелику ферму, на якій вони могли вирощувати кілька сільгоспкультур, збирати врожай і розпоряджатися ним на свій розсуд - або продавати на ринку, або годувати тварин на своїй фермі. Саме відгодівля тварин і є основною метою гри. Про годування тварин варто сказати окремо. 
У кожного гравця є чотири тварини (кролик, свинка, вівця і корова) у вигляді двох карток для кожної тварини - голова і філейна частина. Під час годування гравець обмінює зібраний урожай на картку із середньою частиною тварини, подовжуючи, таким чином, своїх підопічних.  Два-три рази погодували вівцю - і отримуємо кумедну вівцю-таксу :) Що довші (вгодованіші) ваші тварини, то більше очок така тварина принесе вам наприкінці гри.
При цьому, під час гри не варто повністю захоплюватися подіями на власній фермі. Треба і на всі боки поглядати - чим зайняті фермери-конкуренти? - щоб вчасно вхопити собі апетитніший шматочок, на який розраховував ваш сусід :)
Ну й оформлення карток - теж на високому рівні.

Флагман російського ігробуду компанія Мир Хобби видало в Росії російську локалізацію української гри під назвою Счастливая ферма.

  

Того ж року IGames випустили локалізацію цікавої гри К2 польського видавництва REBEl.pl.

Зображення настільної гри К2


К2 - гора, друга у світі за висотою і перша за труднощами сходження. Ігрове поле являє собою власне гору К2, а гравцям пропонується підкорити вершину, переміщаючись за допомогою карток руху від однієї локації до іншої, все вище й вище. Що вище піднімаються ваші альпіністи, то більше переможних очок записуєте собі в актив, і то складніший шлях і гірші погодні умови.
Щоб перемогти в грі, треба не тільки забратися вище, а й вижити до кінця гри. Ваші альпіністи, як і реальні люди, не залізні - їхні життєві сили обмежені. Якщо біля підніжжя здоров'я членів вашої команди збільшується, то кожен ривок вгору забиратиме здоров'я. Також здоров'я доведеться витрачати за несприятливих погодних умов. Поправити здоров'я можна або за допомогою спеціальних карток акліматизації, або відпочивши у встановленому на маршруті наметі. До послуг гравців також прогноз погоди, за допомогою якого можна планувати свої дії на кілька днів уперед - на якій висоті сприятливіша погода, коли варто зробити ривок вгору, а коли краще тимчасово спуститися нижче. 
К2 - атмосферна сімейна бродилка з гарним поєднанням фактора випадковості та можливістю для планування своїх дій. Добре підходить як для дорослих гравців, так і для сімейних посиденьок із дітьми від 8-10 років.
Що варто відзначити особливо - гра розрахована аж ніяк не тільки на тих, хто захоплюється альпінізмом або іншим активним видом спорту. У любові до гри було помічено безліч переконаних міських жителів і відчайдушних домосідів :) 
Деякий час після випуску перших двох ігор, які справили гарне враження на більшість настільних критиків, блогерів і власне гравців, видавництво розбурхувало уяву настольщиків, повідомляючи періодично про свої подальші плани. Робота велася одразу в кількох напрямках, не всі з яких, утім, наразі реалізовані.

 

Третім готовим продуктом хмельницьких розробників стала абстрактна логічна іграшка Нізам.

Зображення настільної гри Нізам

Гра являє собою набір карток із зображенням дорогоцінних каменів. Картки розкладаються на ігровому столі в ряди 5х5. Переміщаючи алмази, смарагди та інші брюлики за певними правилами, гравець намагається вибудувати ряд з трьох і більше однакових каменів. Чим довший ряд - тим більше переможних очок. Створив кілька рядів за один хід - ще краще! Нескладні правила, гарне оформлення - і отримуємо хорошу логічну гру для гравців-початківців або непоганий філлер для досвідченіших гравців.


У 2014 році IGames випускають друге видання свого хіта – Весела Ферма. У цьому виданні було доопрацьовано ігровий процес і з'явилося доповнення "Ґазда", з яким у гравців стало більше можливостей для взаємодії. Ну і ціна трохи зросла.

На що чекати?

Уже в червні 2014 у продажу очікується новинка від IGames - детективна гра на асоціації Містеріум.

Зображення настільної гри Містеріум

Ця кооперативна гра для компанії являє собою цікаву розробку, в ігровій механіці якої можна знайти вплив таких ігор, як Клуедо і Діксіт.

Один з гравців виступає в ролі примари старовинного особняка; решті ж учасників належить стати екстрасенсами, які спробують розгадати загадку злочину, що стався в особняку. Привид за допомогою карток-основ буде давати асоціативні підказки, а екстрасенсам під час тлумачення снів належить відновити картину події і встановити особу злочинця.

За відгуками гравців, які встигли випробувати цю настолку, попри позірну зовнішню схожість із Діксіт і Клуедо, гра українських розробників являє собою справді новий продукт із зовсім іншою атмосферою, ніж в іграх попередниць.

Про великий потенціал гри Містеріум говорить і те, що не встигла гра з'явитися в Україні, а її вже встигли видати в Польщі (гру випустила компанія PortalGames під назвою Tajemnicze Domostwo), а на світовому ринку українську гру представлятиме відома французька компанія Asmodee.

 

У більш віддалених планах на цей рік - випуск настільної гри Пірати 7 морів (Гра року Ігросфера-2013).

Ось що пише про гру один із розробників Олександр Невський: «Якщо коротко описати ігровий процес, то на гравця чекають епічні морські битви за участю цілих флотилій, він зіштовхнеться з морськими чудовиськами і прекрасними сиренами, зрадою, жагою помсти, радістю перемог, зможе стати капером, розважливим торговцем або ж відважним піратом, у якого є можливість за секунду все втратити або, навпаки, казково розбагатіти, і в цьому йому заважатимуть підступні плани заздрісників і свої ризиковані рішення, а також рифи, вири і таверни. ..

... ми спробували вмістити все те, що асоціюється з піратською романтикою і безпосередньо піратами, у формат настільної гри, в яку можна зіграти менш ніж за годину, з гравцями різного ступеня підготовки та віку, але при цьому ігровий процес залишався б незмінно яскравим, різноманітним і веселим.

Якщо говорити про аналогію з комп'ютерними іграми, ми хотіли зробити настільну гру, близьку за духом до "Sid Meier's Pirates!", а також до її ідейної спадкоємиці, яка нещодавно вийшла, під назвою "Pirates of Black Cove", саме на відчуття від цих ігор ми й орієнтувалися в процесі розробки.» (http://tesera.ru/article/igames_interview_02/)

Переваги/недоліки

До переваг компанії IGames можна (і потрібно:) віднести:

  • як відмінне опрацювання механіки видаваних ігор, так і якість видань,
  • активну роботу з популяризації настільних ігор. Силами видавництва у Львові проводиться щорічний масштабний настільний конвент "Ігросфера", куди з'їжджаються видавці, продавці та любителі настолок України, Росії та Європи, проводиться конкурс розробників.
  • робота з виходу на закордонний ринок

 

До умовних недоліків можна віднести хіба що надто вже неспішну появу нових ігор. Втім, це значною мірою компенсується якістю кінцевого продукту.

 

(с) Zipa

Продолжение обзора украинского игростроя ожидайте на следующей неделе!

 

(Четверта частина)